1 av flera favoriter hos mig är Triangeln - Utthita Trikonasana
Jag har skrivit om den tidigare men den tåls absolut att både visas & skrivas om igen. Som ni vet är jag inte så förtjust i att guida via text & bild men många av er efterlyser just detta så som sagt då & då gör jag undantag, som i dag
Det är så enkelt att gärna överarbeta i rörelsen, att vilja lite för mycket & är vi inte helt uppärksamma på var våra ev begränsningar sitter så kan vi göra oss illa. Vidare är det så Viktigt att sträva efter våra egna förutsättningar, bli kropsmedvetna, än mer kroppsmedvetna. Aldrig någonsin jämföra ej heller härma en annan individs kropp & förutsättningar, aldrig härma någon annans hållning & form i en position, en Pose. Hitta Din Position Din Strike a Pose 

Triangeln
Sträcker diagonalt. Öppnar upp bröstkorgen, höfterna, ljumskarna, Sträcker & stärker vader, ryggen,
baksida & insida av lår, knän & båda dina sidor.  Ger oxå bättre balans - Perfekt Ryttar Position. Älskar Triangeln då den liksom ger mig allt - lite som en Öppna för hästen ♡ Andra fördelar är bl a att magsmältningen kan förbättras då magens inre organ stimuleras & för oss kvinnor i klimakteriet - våra symtom & besvär kan lindras - JiippiiJeeii  

Triangeln som så många andra positioner, går att modifiera utefter just Din kropp t ex:  Är det svårt att nå golvet med handen eller faller överkroppen fram & höften bak - Placera då handen högre upp på ditt ben eller ännu hellre använd dig av en yogakloss - Perfekt tycker jag & en riktigt bra investering då du kan använda klossen i så många olika positioner & övningar. Tänk dock på att inte lägga all din vikt i handen när du gör t ex Triangeln. (Här är ett exempel på att jag hellre guidar In Real Life ♡)  Du kan om du har besvär med axel & nacke lägga din arm/hand på höften i stället för att sträcka den rakt upp i luften.
Slutligen: Jag är Jag Du är Du 


Namasté